روش صحیح اسباب کشی منزل: لیست کارهای آن + نحوه بسته بندی وسایل
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از مردم پس از یک دوره زمانی که در منزل کنونی مستقر هستند، بنا به دلایل مختلف مانند پایان یافتن مهلت اجاره یا تغییر شغل و مسائل دیگر نیاز به اثاث کشی دارند. البته این نوع جابه‌جایی کاری بسیار طاقت فرسا بوده و هزینه‌های زیادی را بر خانواده‌ها تحویل می‌کند. حتی ممکن است وسایل منزل دچار آسیب شوند، درنتیجه خسارات ناشی از آسیب‌های احتمالی بیشتر می‌شود. بنابراین باید با اصول اسباب کشی آشنا باشید تا بتوانید جابجایی ایمنی را داشته باشید‌. روش صحیح اسباب کشی منزل را در جوان ایرانی بررسی خواهیم کرد.

 

نکات مهم هنگام اسباب کشی
برای اینکه بتوانید اسباب کشی را به یک کار راحت و بدون استرس تبدیل کنید، باید برخی از نکات مهم آن را رعایت کنید که در این بخش به آن می‌پردازیم. ابتدا چندین نکته را به صورت تیتر بیان می‌کنیم، سپس به طور کامل روش صحیح اسباب کشی منزل را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم.

۱) قبل از اینکه وسایل منزل را در کارتون قرار دهید، آن‌ها را خوب بسته‌بندی کنید.

۲) برای بسته‌بندی شکستنی‌ها، حتماً از کارتون با استحکام بالا انتخاب کنید، زیرا در حین حمل‌ونقل آسیب کمتر می‌بیند.

۳) دقت کنید شکستنی‌ها و خرده‌ریزها را در روزنامه پیچیده و سپس داخل کارتن قرار دهید تا هنگام اسباب کشی زمانی که وسایل به هم می‌خورند نشکند.

۴) در کارتونی که وسایل شکستنی قرار دارد، روی آن قید کنید که این کارتون شکستنی است.

۵) اگر لوازم منزل را تمیز کرده و با آب شستشو می‌دهید، قبل از اینکه داخل کارتن قرار دهید حتماً آن را خشک کنید.

۶) وسایل منزل را تفکیک کنید، زیرا در این صورت راحت‌تر می‌توانید داخل کارتن قرار داده و بسته‌بندی کنید.جوان ایرانی (irjavan.com)

۷) با استفاده از سلفون، وکیوم و لوازم خود را بسته‌بندی کنید.

شروع از اقلام ضروری
برای چیدن لوازم در منزل جدید از وسایل مهم شروع کنید، به عنوان مثال وسایلی که برای آشپزخانه ضروری هستند را از کارتون‌های در آورید و کارتون آن‌ها را در گوشه‌ای قرار دهید تا وسایل دیگر میان کارتون‌ها گم نشود.

نحوه جابه‌جایی یخچال
تمام مواد غذایی را از یخچال خارج کنید و در یخچال دیگری قرار دهید تا فاسد نشود، در این مواقع می‌توانید از اقوام یا همسایه‌ها کمک بگیرید. سپس یخچال را کاملاً تمیز کرده و آب آن را استخراج کنید. همچنین اگر برفک دارد آن را تمیز و خشک کنید. به درب‌های آن چسب پهن بزنید تا حین اثاث کشی باز نشود. دقت کنید در منزل جدید تا چند ساعت یخچال را به برق نزنید.

حمل و نقل وسایل چوبی
داخل کشوهای وسایل چوبی را به دقت بررسی می‌کنیم، اگر لوازمی وجود دارد آن‌ها را بیرون می‌آوریم. دقت کنید که این لوازم کوچک را باید جدا بسته‌بندی کنید تا از آن‌ها مراقبت بیشتری به عمل آید. در برخی از مواقع روی چوب‌ها نمی‌توانید چسب بزنید، زیرا به چوب آسیب زیادی وارد می‌کند. در هنگام اسباب کشی نیز مراقب باشید که گوشه‌های آن به جایی برخورد نکند، زیرا اگر میز یا تخت و کمد شما به جایی برخورد کند آسیب می‌بیند، حتی می‌توانید با پلاستیک حباب‌دار گوشه‌های آن را بپوشانید.

 

 

نحوه جابجایی مبل و فرش

ازآنجایی‌که این‌گونه وسایل بسیار بزرگ هستند و نیاز به کارتون ندارند، درنتیجه می‌توانید آن‌ها را با روکش‌های مناسب بپوشانید و سپس جابجا کنید که آسیب نبیند.

عکس گرفتن از وسایل برقی
قبل از اینکه وسایل برقی را جدا کنید و در بسته‌بندی‌های مخصوص خود قرار دهید، دقت کنید که چگونه وصل و یا نصب شدند تا بتوانید خودتان مجدد آن‌ها راه‌اندازی کنید.

جا به جایی وسایل قیمتی مانند طلا
فراموش نکنید که وسایل قیمتی مانند طلا و جواهرات را بین وسایل قرار دهید و جدا در یک کیف دستی بگذارید و همراه خود داشته باشید.

نحوه جابجایی لباس‌ها
اگر کمد شما از استحکام بالایی برخوردار است، بنابراین نیازی نیست که حتماً لباس‌های داخل کمد را جدا کنید و بسته‌بندی کنید، بلکه می‌توانید روی همه آن‌ها کاور کشیده و در همین حال درب کمد را ببندید.

استرس نداشته باشید
در روز جابجایی وسایل و حتی روز قبل از آن به‌هیچ‌وجه استرس نداشته باشید، زیرا باعث می‌شود تمرکز شما کم شده و توانایی اداره کارها را نداشته باشید. تا جای ممکن سعی کنید هنگامی‌که هوا روشن است اسباب کشی کنید، زیرا در هنگام شب و تاریکی ممکن است وسایل شما آسیب ببیند.

 

 

حمل و نقل وسایل منزل توسط افراد مجرب

برای اسباب کشی منزل، حتماً از افراد حرفه‌ای و خبره استفاده کنید. درواقع مردم باید بدانند که جابجایی وسایل منزل، نیاز به مهارت ویژه‌ای دارد و اگر شما از افراد حرفه‌ای استفاده نکنید ممکن است هزینه‌های جبران‌ناپذیری به شما تحمیل شود. درواقع افرادی که تجربه اسباب کشی دارند، با نحوه جابجایی وسایل منزل به‌خوبی آشنا هستند.

شما عزیزان می‌توانید حمل و نقل وسایل خود را به افراد مجرب و معتبر بسپارید. درواقع این‌گونه افراد حتی برای شما با کارتون بسته‌بندی می‌کنند و توصیه‌های ایمنی را به شما یادآوری می‌کنند. فراموش نکنید، هزینه تعمیر یخچال، مبلمان و وسایل شکستنی بسیار بیشتر از دستمزدی است که به این افراد پرداخت می‌کنید.

کمک گرفتن از اعضای خانواده
از اعضای خانواده برای جمع‌کردن وسایل و یا چیدمان آن در منزل جدید کمک بگیرید. مثلاً از بچه‌ها درخواست کنید لباس‌ها و کمد خودشان را به‌صورت مرتب بچینند‌. پدر و مادرها نباید به‌تنهایی تمام بار مسئولیت اسباب کشی را به دوش بکشند، بلکه فرزندها نیز باید کمک کنند. کمک گرفتن از دیگران بسیار خوب است حتی باعث خلاقیت نیز می‌شود، زیرا افراد مختلف نظرات متفاوتی دارند.

تهیه کارتون مناسب
قبل از اینکه شروع به جمع‌کردن وسایل کنید، حتماً کارتون مناسب را تهیه کنید. دقت کنید که کارتون‌ها خیلی بزرگ و خیلی کوچک نباشد طوریکه نتوانید وسایل خود را در آن قرار دهید. شما می‌توانید انواع کارتون موردنیاز خود را از شرکت‌های مختلف حمل بار تهیه کنید.

دور ریختن وسایل غیرضروری
اسباب کشی زمان مناسبی است تا وسایل و اقلام غیرضروری را به خانه جدید نبرید. درواقع اگر می‌توانید به دیگران هدیه بدید، در غیر این صورت آن لوازم را بفروشید و یا اینکه اگر قابل استفاده نیستند دور بریزید، تا وسایل شما سبک‌تر شود.

اتاق خواب را آخر جمع کنید
در حین اسباب کشی دقت کنید آخرین لوازمی که جمع‌آوری می‌کنید، مربوط به اتاق خواب و تخت خواب‌ها باشد. زیرا شما می‌توانید زمانی که از جمع‌کردن وسایل خسته شدید، روی تخت دراز کشیده و استراحت کنید.

 

تعیین برنامه زمانی برای اسباب کشی

حداقل یک هفته قبل از اثاث کشی، به سرویس‌دهنده اینترنت خود اطلاع دهید تا بسته اینترنت adsl شما را جمع‌آوری کند. همچنین در منزل جدید وضعیت ای دی اس ال و اینترنت را پیگیری کنید تا اینترنت را انتقال داده و یا آن را مجدد خریداری کنید.

شما همراهان گرامی مجله جوان ایرانی باید بدانید که می‌توانید از دوستان و یا اقوام خود درخواست کمک کنید و به آن‌ها بگویید چه روزی اثاث کشی دارید. اگر فرزند شما به مدرسه می‌رود به مدرسه اطلاع دهید تا بتوانید مرخصی بگیرید‌‌.

همچنین اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید روز اسباب کشی خود را به مدیر ساختمان اطلاع دهید تا او بتواند شارژ و سایر هزینه‌ها مثل آب و برق و گاز را محاسبه کند و شما پرداخت کنید.

اگر شما عزیزان نیز تجربه‌ای در خصوص اثاث کشی دارید و یا روش صحیح اسباب کشی منزل را می‌دانید، می‌توانید در انتهای مقاله بخش نظرات پیام خود را ثبت کنید.

https://irjavan.com/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%b5%d8%ad%db%8c%d8%ad-%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d8%a7%d8%a8-%da%a9%d8%b4%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%b2%d9%84/





:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
ن : tarANEH
ت : جمعه 12 اسفند 1401
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی