چگونه گوینده شویم؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت


در اینجا می توانید به سوالاتی مانند اینکه چگونه سخنران شوید پاسخ دهید؟ برای سخنران شدن به چه تکنیک هایی نیاز دارید؟ تبلیغ کننده چقدر درآمد دارد؟ و ... به دست خواهید آورد. فرقی نمی کند که بخواهید به عنوان یک گوینده رادیو کار کنید یا یک صداپیشه موفق و به این حرفه هیجان انگیز بپیوندید.

چگونه می توانید شروع به صحبت کنید؟

اولین سوالی که متقاضیان با آن مواجه هستند این است که چگونه سخنران شوند و مهارت های گفتاری خود را بهبود ببخشند. توجه داشته باشید که قبل از شروع صحبت باید صدایی صاف و واضح داشته باشید. تنها در این صورت است که شنونده می تواند بدون خسته شدن از صدای شما لذت ببرد. بنابراین داشتن توانایی صحبت با صدای دلنشین لازمه تبدیل شدن به یک سخنران برجسته و موفق است.

اعتماد به نفس یکی دیگر از عوامل مهم در ورود به شغل یک گوینده است. آمادگی در محل کار یکی از مهم ترین عوامل در ایجاد اعتماد به نفس است. اگر مهارت های خود را در حرفه خود ارتقا دهید و به آن مسلط شوید، قطعاً اعتماد به نفس بیشتری به دست خواهید آورد. از سوی دیگر، توجه به مواردی مانند ظاهر آراسته و استایل شیک می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

از این رو افرادی که صدایی جذاب و دلنشین دارند و می توانند اعتماد به نفس خود را تقویت کنند، می توانند پس از تمرین فراوان به تدریج فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده و به سخنرانان کشور بپیوندند. همچنین اسپیکینگ نیز مانند هر هنر نمایشی دیگری نیازمند یادگیری تکنیک هایی است که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم.

تکنیک های عملی گفتاری و فن بیان گوینده رادیو را تقویت می کند.

با تمرین تکنیک‌های زیر، می‌توانید خود را برای ورودی قوی صحبت کنید و توجه معلمان خود را به خود جلب کنید. تکنیک های فن بیان به شرح زیر است:

• کنترل اوج سرعت، ریورب و صدا

کنترل سرعت گفتار در علم گفتار بسیار مهم است. شما باید بتوانید سرعت گفتار خود را کنترل کنید و آرام صحبت کنید. سطح صحبت کردن باید متوسط ​​باشد. آنقدر تند نباشید که مخاطب متوجه حرف شما نشود و آنقدر آهسته نروید که مخاطب از گفتار شما خسته شود. بنابراین، سرعت گفتار خود را متعادل نگه دارید

یکی دیگر از مواردی که باید کنترل شود، بلندی صدا یا بلندی آن است. از صحبت کردن با صدای بلند یا آهسته خودداری کنید. به طور کلی، حجم صدا باید متوسط ​​باشد. البته گاهی در میانه سخنرانی لازم است که لحن و صدای خود را کمی کم و بیش بالا ببرید تا سخنرانی از یکنواختی طولانی و خسته کننده خارج شود و تاثیر زیادی بر مخاطب بگذارد.

• وقفه در قسمت های مربوطه

با مکث در بخش های کلیدی اجرای خود، چه احساسی و چه کمدی، می توانید به مخاطبان خود پاسخ دهید. ژست گرفتن یکی از تکنیک های مهم در این هنر است که در صورت تمرین کیفیت اجرای شما را افزایش می دهد.

حتما قبل از اجرای خود متن را بارها مرور خواهید کرد تا تسلط لازم را کسب کنید. هنگام خواندن متن باید به علائم نگارشی آن توجه کنید و هر جا که علائم نگارشی مانند کاما وجود دارد، کمی استراحت کنید و سپس به سراغ بقیه متن بروید.

ضمناً مکث کوتاهی در حین اجرا به مخاطب امکان تحلیل و درک مطالب را می دهد که این امر باعث نزدیکی شما و مخاطبان می شود. بنابراین مکث و مکث در گفتار یک تکنیک ضروری است که در صورت رعایت آن می توانید در رشته خود بدرخشید.

• روی پارچه های مناسب مرطوب و لطیف باشد

تاکید و مطالعه برخی قسمت های حساس نمایشنامه یکی از راه های گفتار و بیان است که باید آموخته شود. بخش‌های هنری بخش‌هایی هستند که اهمیت بیشتری دارند و باید بیش از سایر بخش‌ها بر آن تاکید کرد. برای تاکید بر یک قسمت، ابتدا صدای خود را کمی پایین بیاورید، سپس آن را بالا ببرید و برعکس.

تاکید بر نکات اصلی یک داستان، شعر، یا قطعه دیگر از متن، توجه مخاطبان را به خود جلب می کند و اگر در ارائه شما جذب شوند، شما را دنبال خواهند کرد. همچنین تفاوت لحن و صدای شما در این قسمت نسبت به سایر قسمت های اجرا باعث می شود که مخاطب احساس کند این قسمت از اهمیت و اهمیت بیشتری برخوردار است.

• همزمان بخوانید و صحبت کنید

خواندن و صحبت کردن به طور همزمان یکی از تکنیک های صحبت کردن در جهان است که سخنرانان جدید باید آن را تمرین کنند. البته گوینده باید متون طولانی را از زبان بداند; اما در برخی موارد لازم است گوینده به متن سخنرانی خود نگاه کند، در چنین شرایطی باید حواسش را حفظ کند و خواندن و صحبت کردن را همزمان با هم اشتباه نگیرد.

توجه داشته باشید که یکی از ویژگی های یک سخنران خوب این است که متن سخنرانی خود را به خاطر بسپارد و آن را از روی کاغذ یا از روی سیستم نخواند. هرچه افراد بیشتری به صفحه شما نگاه کنند، اعتماد و رضایت مخاطبان کاهش می یابد. بنابراین، باید به طور منظم تمرین کنید تا این ظاهر را روی کاغذ یا سایر منابع موجود به حداقل برسانید.

• جملات دشوار و پیچیده را تکرار کنید

تکرار کلمات پیچیده و دشوار یکی دیگر از تکنیک های عالی برای بهبود مهارت های گفتاری و شنیداری شماست. شما به عنوان یک گوینده باید کلمات را به درستی تلفظ کنید و این تلفظ صحیح با تمرین و تکرار عبارات پیچیده و دشوار به دست می آید. با تکرار این جملات سخت و مشابه، توانایی خود را در خواندن سخت ترین کلمات و عبارات افزایش دهید. در زیر تعدادی از این جملات دشوار برای تکرار آورده شده است:

- چه ژست زشتی

- راه باحال سالن تونل

- افسر ارشد ارتش اتریش

- پانسمان با لوله، لوله تا پوند

- ششلیک شینسیل شینسیل شیشلیک

- سه ادویه، سه لیوان شیر

- سپر عقب ماشین جلو به سپر جلو ماشین عقب برخورد کرد

درآمدهای صدا و سیما در ایران

درآمد تولیدکنندگان کتاب صوتی حاصل از پخش در ایران به محبوبیت شما بستگی دارد. اگر به تازگی حرفه گویندگی خود را شروع کرده اید، نباید انتظار درآمد زیادی داشته باشید. فراموش نکنید که کسب درآمد در هر زمینه ای نیاز به تجربه و مهارت دارد. در زمینه گفتار باید در رشته خود شهرت لازم را کسب کنید تا سازمان ها و مراکز مختلف با شما همکاری کنند.

از طرفی کار ارتباطات چند شاخه دارد، از ویراستار کتاب صوتی گرفته تا ویراستار به عنوان مجری و تنظیم کننده هارمونی و حتی سردبیر به عنوان صداپیشه شرایط و درآمدهای متفاوتی دارد و درآمد هر کدام. . این وظایف به سطح تجربه و توانایی شما در صحبت کردن بستگی دارد





:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : tarANEH
ت : جمعه 21 مهر 1402
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی